Який велосипед вибрати для ендуро?

На це питання немає однозначної відповіді, адже кожен райдер вибирає велосипед під себе і свій стиль катання. При виборі велосипеда всього лише потрібно зрозуміти, що ви хочете від катання. Отримати задоволення? – Зрозуміло. Підвищити рівень своїх навичок? – Однозначно. Але не мало важливим питанням є і то яку ціну ви готові заплатити за свій байк-мрії. Мається на увазі звичайно паперовий еквівалент плати. Адже хороший ендуро велосипед коштує не дешево. У статті ми спробуємо коротко викласти всі тонкощі велосипедів для енедуро. Так що погнали!

Що таке ендуро?

Слово “ендуро” запозичене нами у іспанців, де саме слово endurance без перебільшень переводитися як “витривалість”. І це головний показник ендуро гонок. Висока продуктивність гонщика, його маневреність і витривалість, ті риси, які розкривають ендуро змагання і роблять їх одними з найпопулярніших екстремальних змагань в світі.
Як нам відомо, є кілька напрямків маунтинбайку такі як крос-кантрі, джампінг, даунхіл, фрірайд і так далі. І для кожного напряму є ряд своїх особливостей, якими досвідчений гонщик повинен блищати. Крос-канти вчить нас бути сильними і витривалими. Даунхилл відбирає почуття страху, робить нас впевненим і технічно підкованими на трасі. Фрірайд закріплює цю майстерність. Але ендуро, зібрав всі види навичок і з’єднав воєдино. Траси для гонок ендуро – це збірна солянка з кожного напряму. Тому вони такі складні і цікаві.
З чого почати вибір велосипеда?

Рама

Карбон, алюміній і хромомолібденовая сталь, ось три матеріала, з яких може бути зроблена рама вашого байка. Карбон легкий і міцний матеріал, якому віддають перевагу практично всі виробники ендуро велов. Але і алюміній не стоїть в стороні. Завдяки своїй жосткості і не високою ціною, так само користується попитом у гонщиків. Але алюміній менш витривалий і більш важкий матеріал. А ось хромомолібденовая сталь надійна і міцна, але трохи важче карбону і алюмінію. Матеріал, з якого буде зроблена ваша рама, насправді не настільки важливий як її конструкція і зручність.
База – відстань між двома втулками коліс. У ендуро байці база повинна бути довгою. Від її довжини залежить стабільність і стійкість велосипеда на трасі.
Кут рульової колонки необхідно вибирати не найкрутіший, щоб не застромитися в камені, коріння та інші перешкоди на трасі. Але і не повинен бути пологим, в такому випадку маневреність байка знижується і погіршується накат.
Рама не обов’язково повинна бути легкою, але напевно повинна бути міцною. Як цього досягти? Найбільш вигідним рішенням полегшити раму при цьому, не втративши її міцності, стало використання баттінга. Баттірованні труби рами, виконані таким чином, що мають деяке потовщення металу тільки в тих місцях, де на раму припадає велике навантаження і зменшення стінок труби там, де навантаження немає. Баттінг буває трьох видів: одинарний, подвійний і потрійний.

Амортизатор

Ідеальну амортизацію велосипеда для гонок ендуро забезпечить вилка з ходом 110-150 мм і такий же показник ходу на задній амортизатор. Чому так? Вилки з коротким ходом (до 100 мм) не справляються в повній мірі з нерівностями траси, а длінноходні (більш 160мм) впевнено гасять коливання, але мають велику розкачку, що ускладнює розгін і повноцінне педалювання. Словом, доведеться докласти чимало додаткових зусиль при їзді в гору і по рівній поверхні. Такі вилки підходять для даунхила, а в нашому випадку оптимальним буде середній хід.

Трансмісія

Вміле і чітке перемикання передач – ваш головний козир в змаганнях з ендуро. Робити це потрібно не тільки швидко, але і вчасно. Важливою деталлю у виборі трансмісії виступає довжина лапки перемикача. Вона однозначно повинна бути середньої довжини. Така лапка не заважає при їзді по складному рельєфу з перешкодами, а ось довга лапка не тільки може зачіпати камені і гілки, але і в наслідок несподівано зламатися.
Рівень трансмісії повинен бути високим і відповідати типу гонки. Наприклад, вибираючи трансмісію від Shimano, важливо, щоб перемикач мав технологію Shadow або Shadow +. Основою такої системи є наявність спеціальної муфти, яка забезпечує надійний натяг ланцюга. В такому випадку, лапка завжди залишається на одному заданому місці і обмежує своє коливання при активному педалюванні. Вона відмінно натягнута, не б’є по нижньому перу і рокринг рами. В результаті рідше злітає при агресивній їзді.

Каретка

Комфорт вашої їзди забезпечить також і хороша каретка, яку досить просто вибрати. Існують два види кареток, різних за видом підшипників. Каретки на промпідшипниках і насипних. Насипні необхідно часто обслуговувати і вони завжди забиваються пилом, брудом і водою, чого на трейлі предостатньо. Промисловий підшипник не попросить багато догляду і буде служити довго і надійно при будь-яких умовах. Для гонок ендуро найбільш придатною стала каретка на промпідшипниках з виносними чашками. У конструкції цієї каретки, між підшипниками є велика відстань, що дає високу міцність і жорсткість всієї каретці.

Колеса

Що б забезпечити чіпкість велосипеда з трасою, на ендуро байки встановлюють агресивні покришки. Більш досвідчені райдери, навіть застосовують більш чіпку гуму на передньому колесі і менш стійку позаду. Цьому є кілька логічних пояснень:
• Велике навантаження припадає на заднє колесо і тому воно сильніше чинить опір при маневрах. Щоб зменшити такий опір і забезпечити кращий накат використання менш агресивною покришки стане справжнім відкриттям. Однак такий маневр використовується, якщо ви досить майстерно керуєте своїм байком.
• Контроль над переднім колесом більш рішучий, якщо колесо добре зчіплюється з поверхнею землі.
• Переднє гальмо – основний на велосипеді і чим краще зчеплення переднього колеса з трасою, тим впевненіше буде і гальмування.

Гальма

На Ендуро байці може бути тільки один вид гальма – дисковий гідравлічний! Заради своєї безпеки і безпеки оточуючих не використовуйте ободні, або дискові механічні гальма ні в якому разі. Найбільш доречним в ендуро вважається двухпоршневе гідравлічний гальмо. Є, звичайно, і більш хардкорні екземпляри, типу чотирипоршневі, але вони підходять більше для фрірайду і даунхилу.
Ротор на передньому колесі може бути більше ніжпозаду. Обумовлюється це тим, що як ми і говорили переднє гальмо-головніше. У будь-якому випадку ротор не повинен бути менше 180 мм. Якщо діаметр ротора менше, він банально не зможе справитися з навантаженням. Гальмувати велосипед, звичайно буде, але не так впевнено і результативно. Але і занадто великий ротор спереду ні до чого. Чим більше ротор, тим більше навантаження йде на вилку, а це може привести до її руйнування. Що б не сильно заглиблюватися в тему, підбирайте ротор, який рекомендується саме для вашого велосипеда і стилю катання.

Кермо

Широке кермо – кращий вибір, якщо ви ганяєте ендуро. Більший важіль – більше маневреність. Однак чим ширше кермо, тим складніше буде проїжджати по вузьких трасі не чіпляючись за гілки. Широке кермо складніше втримати на стрибках і завжди потрібно ретельно продумувати траєкторію їзди. Але все пізнається в порівнянні.
В цілому, вибираючи велосипед для ендуро акцентуйте свою увагу на більш універсальний байк.
Погляньмо, мабуть, на таку таблицю. Всі представлені велосипеди на ній найбільш затребувані і зауважте розкид ціни досить не великий. Враховуючи ще й те, що багато з них вже грунтовно укомплектовані висококласними компонентами і готові до серйозних гонок. Так що вибір ціна\якість очевидний.